Capella de la Mare de Déu de Fàtima
Rajadell

Bages
    Barri de l'Estació
    Al vessant que puja vers el N. des del carrer de l'Estacó, entre el carrer del Roure i el del'alzina

391903
    4620887
    Edifici
    XX
    Dolent
    Edifici i entorn abandonat
    Sense ús
    Bisbat de Vic
    PEP 1993 (Jordi Piñero)/ OPC 2017-20

Capella molt simple de planta rectangular i coberta a doble vessant, amb l'entrada lateral, protegida per un porxo de maó. El material constructiu és totxo de ciment. Les façanes tenen finestres allargades, acabades amb punt rodó. Al costat llarg, el de la porta, en té dos. Els costat curts presenten dues i tres finestres, respectivament. L'interior no presenta cap mena de decoració.

Situada en un replà envoltat per horts amb arbres fruiters, darrera el nucli de cases de l'Estació. Arquitectònicament no té cap interès. Avui dia està abandonada, plena de runa i de mobiliari trencat a l'interior.
    Segons Rafat (1988), està dedicada a la Verge de Fátima.

Aquesta capella, dicada a la Verge de Fátima, va construir-se a finals dels 50 o inicis dels anys 60 del segle XX.. Ens algunes fonts consta com de Sant Jaume. Nomes s'hi va fer missa un parell d'anys. Mossen Cols la va tancar (Ajuntament de Rajadell, 2017: 23), cap el 1968. Segons Rafat (1988, 1985, 1993), la capella de l'Estació està dedicada a la Verge de Fátima.

RAFAT i SELGA, Francesc. (1988) Capítol "Rajadell" a Història del Bages II. Parcir edicions. 1988 p. 219.
    Ajuntament de Rajadel (2017). Relats i Memòria de Rajadell