Capella de Can Pere de la Plana

Edifici
    Modern
    XVI-XIX
    L'interior es troba deteriorat.
    BCIL. PGOU 1982 (Llei 9/93 PCC)
    Ajuntament de Sant Pere de Ribes. Pl. de la Vila, 1
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

La capella de Can Pere de la Plana està adossada a la façana posterior del mas. És un edifici de planta rectangular amb l'absis no marcat en planta. Consta d'un sol cos i té coberta a una vessant que desaigua a la façana lateral. El frontis s'obre amb un portal d'arc escarser ceràmic, sobre el qual hi ha un ull de bou. El temple antic va ser molt reformat durant el segle XIX, quan presumiblement el portal original fou desmuntat i traslladat en un cos annex de la masia. Aquest portal és d'arc de mig punt adovellat, en un dels brancals del qual s'observa la inscripció "IHS 1577", que es correspon amb la clau original que va quedar mal situada a l'hora de muntar-la. És probable que el coronament de l'edifici fos reformat en el mateix període. A la façana de tramuntana s'hi ha adossat una nau moderna. L'acabat exterior es manté arrebossat. L'interior de la capella no conserva cap element arquitectònic d'interès i s'utilitza com a magatzem. S'ha obert un accés al mur posterior que comunica amb el pati posterior de la masia.

GAVÍN, J.M. (1981). Inventari d'Esglésies. Alt Penedès-Baix Penedès-Garraf. Vol. 10. Barcelona: Artestudi edicions.