Can Gaza; Casa de pagès
Alella

Maresme
    Av. De Sant Josep de Calassanç, 17-25
    entre la riera Coma Clara, el torrent Vallbona i la zona d'eixample del s.
    XIX.

Edifici
    Modern
    Neoclàssic
    XVII-XIX
    Obres de rehabilitació com a equipament cultural (casal de la gent gran i altre equipament).
    BCIL (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Antiga masia transformada de planta baixa i dues plantes pis, separades per cornises, i coberta a dues aigües, amb un cos adossat a la dreta de planta baixa amb terrat pla. Al costat d'aquest s'ha afegit un volum nou de vidre que conté l'ascensor d'accés a la planta pis. Cal destacar la façana principal oberta a migdia, de composició simètrica, de caire neoclàssic resultat d'una transformació realitzada el segle XIX. L'element més significatiu és la galeria de la planta pis, amb cinc arcades el·líptiques, pilars de secció quadrada i barana lleugera de ferro.
    Sobre les arcades, a la segona planta trobem cinc petites finestres també el·líptiques. La façana es remata amb una cornisa i un acroteri massís decorat amb hídries típicament neoclàssiques. La resta de façanes no tenen elements a destacar, tret del portal d'arc rebaixat
    emmarcat amb carreus i la balustrada del terrat del cos lateral adossat.
    L'interior ha estat profundament transformat per adaptar-se als usos d'equipament actuals.
    Dels espais exteriors s'han de remarcar els murs i tanques de pedra, el camí d'accés i el jardí de davant la casa.

Durant el segle XIX es van fer obres de rehabilitació, introduint elements de caire neoclàssic.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.