Campana en record de mossèn Julià Altet i els campaners de Santa Fe
Santa Fe del Penedès

Alt Penedès
    Plaça de l'Església. Davant de la cantonada sud-oest de l'església parroquial de Santa Maria

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Jaume Gea
    Ornamental
    Ajuntament de Santa Fe del Penedès. C. de l'Horta, 1. Santa Fe del Penedès.
    Oriol Vilanova

Campana de bronze de 60 cm de diàmetre, suspesa en una estructura metàl·lica a mode d'espadanya clavada directament a terra, a la zona enjardinada que envolta l'església parroquial de Santa Maria, a la seva cantonada sud-oest. La campana presenta dues inscripcions. A la part anterior es pot llegir: "LAUDETUR DEUS SANCTA FIDES VIRGO ORA PRO POPULO", mentre que a la part posterior hi ha la inscripció: "ANNO DOMINI MCMXLIII DIE VI OCTOBRIS".
    Al costat dret de la campana hi ha una placa de metacrilat on es llegeix: "EN RECORD DE: Mossèn Julià Altet i Forés. Rector de la parròquia de Santa Fe del 1988 al 2005 i als campaners Joan Forns i Rodríguez i Albert Bosch i Hill. Santa Fe del Penedès. 22 d'abril de 2007. XIIIena Festa de la Gent Gran." El monument té una alçada total de 2 m.

Es tracta de la campana anomenada "Santa Maria", construïda l'any 1943 i que fou substituïda, ja que es va esquerdar degut a la mala qualitat del bronze emprat. Ja com escultura fou col·locada al seu emplaçament actual el dia 22 d'abril de 2007, durant la XIII Festa de la Gent Gran, per a commemorar a Mn. Julià Altet i Forés, rector de Santa Fe del Penedès entre els anys 1988 i 2005, així com als campaners Joan Forns i Rodríguez i Albert Bosch i Hill.

"TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº 30. Agost 2007, p. 14.