Camp sud d'en Ventura de l'Oller o Pla de les Serps
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Poligon Industrial Ca l'Oller
    Al S del camí de ca l'Oller

Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    -III/V
    Desconegut
    Pla Especial Protecció Patrimoni Arquitectònic
    Difícil
    Productiu
    Varis propietaris
    Goretti Vila i Fàbregas

Hi ha notícies de la troballa d'un clavegueró romà al camp sud de Ca n'Oller. Forma part d'una Àrea d'Expectativa Arqueològica en el PEPPA de Santa Perpètua de Mogoda (amb el número de referència 28, en el plànol 1 de la memòria històrica).

Pere Garcia (investigador local de Santa Perpètua de Mogoda) em comenta que aquesta zona sempre l'han anomenat com a Pla de les Serps i la masia que hi ha Torre de les Serps. En els camps de conreu s'hi localitza, en èpoques que els camps estan llaurats, ceràmica romana en superfície.

AJUNTAMENT DE SANTA PERPÈTUA DE MOGODA (1996). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de Santa Perpètua de Mogoda. Text refós novembre de 1996. Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda. Obres públiques i urbanisme.

GARCIA, Pere (2008). "El patrimoni de Santa Perpètua de Mogoda. Crònica del Grup Pro Arqueologia i Història". L'ordit, nº 2. Centre de Recerques i Estudis Mogoda. Santa Perpètua de Mogoda. Pàg. 207.