Camp de futbol municipal Eusebi Güell

Física
    Altres
    8596124DF1789E0001QY
    Xavier Bermúdez (iPAT Serveis Culturals)

El camp de futbol fou construït l'any 1907 en un espai llavors situat entre camps de conreu a les afores de la Colònia Güell. La fesomia original era simplement la superfície del terreny de joc (llavors de 100 x 50 m) condicionada, malgrat que amb un desnivell considerable vers el gol sud. Amb la fundació del club l'any 1909 s'hi van anar afegint elements: una primera llotja i bancs al lateral oest i un marcador al lateral est.
    Al llarg de la dècada de 1990, s'escurçà la llargada del terreny de joc (passant a tenir 96 m x 57 m) per tal d'encabir unes noves instal·lacions (vestidors, magatzems i cafeteria) rere el gol sud. Al llarg de la primera dècada del segle XXI, s'ha dotat l'estadi d'una superfície de gespa artificial amb cautxú.

L'any 1909 es va fundar el Futbol Club Güell per als treballadors de la fàbrica tèxtil, fent-ne un dels clubs degans del país. Amb el temps, la inclusió de noves seccions esportives en feu canviar el nom a Centre d'Esports Eusebi Güell. Durant la II República, diversos futbolistes i atletes sorgits del club van arribar a competir professionalment.
    Actualment, el camp és de titularitat municipal.

Llibre d'or del fútbol català: amb unes interessants notes gràfiques i informatives a honor del Futbol Nacional i Internacional / ed. recomanada i patrocinada per la Federació Catalana de Futbol Associació. Barcelona: B. Ribes Bancells, Edicions Monjoia, 1928.