Camí del Fondo de Rials
Alella

Maresme
    A llevant del terme municipal, a la vall de Rials

442009
    Obra civil
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Camí d'interès històric, de terra, que es dirigeix de sud a nord des del barri Ibars - Meia, al costat de l'AP7 fins a Les Costes. De fet el Fondo de Rials és el torrent que recull les aigües de la Serra de Teià, a llevant i de la plana aixecada de Cal Mallorquí, Can Roure i la zona de Rials, d'on pren el nom. És un camí d'amplada variable, que es va estrenyent a mesura que va amunt, fins un punt on no es pot continuar en vehicle i s'ha de fer a peu. Actualment enllaça amb el camí de Les Costes i el camí dels Traginers, pel costat Se del Turó de Les Monges.
    El paisatge que ressegueix el camí és de Canyissar i es conserva alocar. Més enllà dels marges, destaca en el primer tram una zona d'horta i, a partir de l'hort de la Cooperativa, el conreu de vinya.

Les UTM del punt inicial són: x = 442128; y= 4593550; z=79
    Les UTM del punt final són: x = 442115; y= 4594535; z=130

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.