Camí del bosc de Can Serra; Camí carener dels traginers

Maresme
    Entre El Bosquet i Les Costes

Obra civil
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

El camí del Bosc de Can Serra es dirigeix de sud a nord des del Bosquet fins a la urbanització de Can Magarola, on enllaça amb el camí de Les Costes, però on també hauria d'enllaçar amb el Passeig del Camí dels Traginers, que seria l'antic camí per anar a Vallromanes. Actualment, la urbanització ha trencat la continuïtat geogràfica i s'han obert nous vials per instal·lar-hi serveis, creant barreres artificials.
    El primer tram, a partir del bosquet, transcorre per terrenys erms al costat occidental i vinyes de Cal Mallorquí al sector oriental; fins trobar l'arbreda de Can Serra. A la dreta continuen havent-hi vinyes. Ens creuem amb els camins de Can Boquet, primer, i el de Can Cabús de Baix, després. Ben aviat envoltem pel vessant oriental el Turó de les Monges, per un corriol ascendent amb vegetació baixa de garric, ginesta, estepes i mata. Aquest corriol continua amb el marge occidental aixecat amb pedra seca en bon estat de conservació. En aquest punt, la vegetació arbòria està composta bàsicament de pi blanc o bord, pi pinyoner i alzina, tot i que aquesta darrera en poca quantitat. Els boscos estan plens de matèria combustible.
    En el punt més alt és creua amb el Camí de Les Costes i uns metres més amunt, si es continua, es pot enllaçar amb el Passeig del Camí dels Traginers.

Les UTM del punt inicial són: x = 441778; y= 4594140; z=133
    Les UTM del punt final són: x = 441828; y= 4595029; z=225

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.