Camí antic del Collet o camí de Roca Roja

Obert
    Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola
    María del Agua Cortés Elía. OPC

El camí del Collet era l'antic camí que servia per anar a la zona de la vall del Llobregat, que comunica amb Berga. El camí va des de Sant Julià fins al Collet, a prop de l'aiguabarreig del Llobregat amb el riu de Saldes. Surt de Cerdanyola cap a la Creu, segueix a les Deveses dels Comellassos i d'allà baixa cap al Llobregat passant a prop del turó de la Tossa. Aquest camí es coneix també com camí de Roca Roja.

L'any 1928 es va finalitzar la carretera a Guardiola, iniciativa de l'alcalde Ramon Boixader i impulsada per la Mancomunitat de Catalunya. La Junta de Capmasats i Magallers va pagar les indemnitzacions de les expropiacions. Abans de la construcció de la carretera els camins eren l'únic mitjà per moure's pel territori i mantenir contacte amb la vall del Llobregat.

Campillo Besses, Xavier (coordinador) (2007) Inventari de camins ramaders del Berguedà. Grup de Defensa de la Natura del Berguedà, Parc Natural del Cadí-Moixeró i Berguedà Iniciatives S.L.
    DD.AA. (1998) Sant Julià de Cerdanyola. Municipi de sempre. Municipi recuperat. Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola.