Camí antic del Collet o camí de Roca Roja Sant Julià de Cerdanyola

Altres
Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola
María del Agua Cortés Elía. OPC

El camí del Collet era l'antic camí que servia per anar a la zona de la vall del Llobregat, que comunica amb Berga. El camí va des de Sant Julià fins al Collet, a prop de l'aiguabarreig del Llobregat amb el riu de Saldes. Surt de Cerdanyola cap a la Creu, segueix a les Deveses dels Comellassos i d'allà baixa cap al Llobregat passant a prop del turó de la Tossa. Aquest camí es coneix també com camí de Roca Roja.

L'any 1928 es va finalitzar la carretera a Guardiola, iniciativa de l'alcalde Ramon Boixader i impulsada per la Mancomunitat de Catalunya. La Junta de Capmasats i Magallers va pagar les indemnitzacions de les expropiacions. Abans de la construcció de la carretera els camins eren l'únic mitjà per moure's pel territori i mantenir contacte amb la vall del Llobregat.

Campillo Besses, Xavier (coordinador) (2007) Inventari de camins ramaders del Berguedà. Grup de Defensa de la Natura del Berguedà, Parc Natural del Cadí-Moixeró i Berguedà Iniciatives S.L.
DD.AA. (1998) Sant Julià de Cerdanyola. Municipi de sempre. Municipi recuperat. Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola.