Ca n'Amat / Serra de l'Esquella
Granollers

Vallès Oriental
    Sector oest del terme municipal. A la Serra de ca l'Esquella. Vora el camí de l'Esquella
    Del polígon industrial de Coll de la Manya, a l'extrem sudest prendre camí en direcció sud que porta a ca l'Esquella. Aquí prendre el camí de ca l'Esquella en direcció est.

2.2712067020331
    Jaciment arqueològic
    Antic
    Romà
    IIaC-VdC
    Regular
    Estat de conservació del jaciment desconegut. Possiblement força arrasat. No s'hi aprecia cap estructura
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Àrea arqueològica núm. 92. Protecció de tipus VIII: Àrees arqueològiques.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA 1929
    Sense ús
    08095A011000920000KG
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

Jaciment arqueològic d'època romana que es coneix tan sols per la troballa de material superficial. Concretament, es van recollir fragments escassos de teula romana (tegula) en els camps de les rodalies de l'antiga casa de ca n'Amat (avui ja desapareguda), situada molt a prop de la casa de l'Esquella i de la línia del ferrocarril. Vora el camí de ca l'Esquella. No s'hi ha localitzat cap estructura. El jaciment fou documentat per l'arqueòleg Josep Estrada l'any 1951.

A. A. M. G. (s.d.) Llistat del Pla d'Arqueologia Urbana de Granollers, Granollers, Àrea d'Arqueologia del Museu de Granollers.

ESTRADA I GARRIGA, Josep (1955a) Síntesis arqueològica de Granollers y sus alrededores, Granollers.

ESTRADA I GARRIGA, Josep; VILLARONGA, Leandre (1967) La monetal y el hallazgo de Cánoves (Barcelona), Barcelona, Separata de la revista Ampurias, Vol. XXVIII, Instituto de Prehistoria y Arqueologia, Diputación de Barcelona.

INVENTARI (1997) Inventari del Patrimoni Arqueològic de Catalunya. Carta Arqueològica. Vallès Oriental. Granollers, Barcelona, Generalitat de Catalunya, exemplar mecanografiat, actualització 1997.

VILA BONAMUSA, Lluís (2001) ) Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Patrimoni aqueològic. Granollers. Document administratiu.