Ca la Manyana o cal Manyà

Avda. de Nostra Senyora de Montserrat, 38

Edifici
    Miquel Pallàs
    BPU. POUM (DOGC 5817 de 14/02/2011)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA: 34014.
    Productiu
    3915004DG4431N0001KD
    Virgínia Cepero González

Edifici de planta baixa i dos pisos. La coberta és a dues aigües amb un espaiós voladís.
    La planta baixa és recoberta amb un sòcol de pedra, que encinta la porta d'entrada, i la resta del parament és arrebossat i pintat de color blanc. A l'alçada de la primera planta, el parament exterior és decorat per esgrafiats amb d'imatges de camp.
    En destaquen algunes obertures amb brancals i llindes de pedra ben carejada, rematades amb florons, així com la galeria de finestres quadrangulars de les golfes. Sobre la porta principal hi ha una balconada de ferro. Actualment és un hostal i restaurant.

La casa era coneguda antigament com a cal Manyà, perquè hi vivia el manyà del poble. Temps després, quan la mestressa de la casa va començar a servir-hi menjars, va passar a ser coneguda com a ca la Manyana.

- GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (1986). Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (Sant Julià de Vilatorta).
    - H. M. TALLER D'ARQUITECTURA I CONSTRUCCIÓ S. L (2010): Catàleg de béns d'interès històric arquitectònic i paisatgístic. POUM. Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta.
    - ROMEU i BISBE, J. (1992). Història de Sant Julià de Vilatorta. Vic: Eumo Editorial.