C/ Sant Joan, 2- C/ Devallada, 6

Edifici
    Popular
    XIX-XX
    La normativa del Pla Especial permet afegir un pis més, cobert amb teulada que finalitzi amb ràfec i tortugada.
    Pla Especial, 279. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62201DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici d'habitatges construït entre mitgeres amb dues façanes fent cantonada als carrers Sant Joan i Davallada. L'organització en alçat és complexa, amb una primera zona de planta baixa i un pis, i una segona, de menys superfície, organitzada en planta baixa i dos pisos. Destaca per les dues obertures de la planta baixa a la cantonera de l'edifici, rematades per sengles arcs de mig punt, amb una fornícula (també a la cantonera i situada a nivell de forjat de la planta baixa) amb una imatge de Sant Joan. La resta d'obertures són simples, llevat de dos balcons ampitadors (amb barana de ferro de disseny senzill) situats un a cada façana. El revestiment de la façana és senzill, a base d'un arrebossat simple pintat de color blanc. A la zona de sòcol i a la zona de cantonera, s'observa un pareda irregular de carreus desbastats com a element decoratiu del conjunt.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Forma part del Conjunt 2, que inclou dues illes integrades en la seva pràctica totalitat per cinc dels edificis més singular del casc històric de la vila, com el conjunt de Maricel de Terra i la parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)