C/ Sant Isidre, 8-10- C/ de els Ànimes, 23

c/ Sant Isidre, 8-10- c/ de els Ànimes, 23

Edifici
    XIX-XX
    El Pla Especial estableix que s'ha de mantenir el volum construït, els elements significatius de les façanes, el jardí i la tanca.
    Pla Especial, 277. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62204DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici d'habitatge unifamiliar construït entre mitgeres, i estructurat en alçat en planta baixa, un pis i terrat pla transitable. De fet, els volums construïts no ocupen la totalitat de la parcel·la que fa cantonera a dos carrers. L'element més significatiu del conjunt és el balcó fet cantonera que atorga al conjunt una peculiar visió, ja que l'obertura d'aquest balcó configura un petit xamfrà. La seva barana, a l'igual que les dels altres balcons que hi ha, és de disseny senzill, combinant barrots verticals simples amb helicoïdals. El coronament de les dues façanes emfatitza el remat de l'edifici; està fet a base de petits merlets d'obra de maó que suporten una cornisa de teules. Damunt d'aquest joc d'obra vista se situa la barana del terrat, feta a base de maons formant balustres amb un passamà de dues filades de maons de pla. El revestiment de la façana és simple, fet a base d'un arrebossat senzill pintat de color blanc que contrasta amb el tractament d'obra vista dels elements descrits.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. La finca està catalogada com una construcció de tipus B.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)