C/ Sant Francesc, 27-29

Conjunt arquitectònic
    XIX-XX
    Regular
    El Pla Especial insta a mantenir els trets més significatius de les façanes. L'estat de l'edifici requereix millores en general.
    Pla Especial, 254. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62204DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta de dues estructures d'edificis d'habitatges, construïts entre mitgeres, i amb façanes estructurades en alçat en planta baixa i un pis. És probable que en un moment determinat formessin part d'una mateixa estructura, però les modificacions que s'observen a la finca indicada amb el número 27, fa que en l'actualitat semblin dues estructures diferenciades. Dita finca disposa d'uns elements que no són propis del moment de construcció; com per exemple, la llosa del balcó és de formigó i disposa d'una barana de barrots i passamà simple; en canvi, la situada al número 29 té una llosa d'obra amb reforços de ferro, amb una barana on es combinen els barrots verticals simples amb helicoïdals. També s'observen diferències pel que fa al remat de la façana; mentre que la del número 27 disposa d'una cornisa formant un canaló de desguàs d'aigües pluvials fet amb teules d'encaix, i al damunt s'organitza una barana de ferro del terrat, a la finca número 29 s'observa un ràfec (amb un canaló de les mateixes característiques que l'anterior) de coberta de teules. També les obertures disposen de llindes diferents; a la planta baixa i concretament a la número 29, s'observa una finestra (avui dia cega) amb un remat en forma d'arc escarser. Els revestiments de les façanes són gairebé idèntics, fets d'arrebossat senzill i pintats de color blanc, on el del número 29 presenta una superfície més rugosa i probablement més antiga.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. La finca està catalogada com una construcció de tipus B.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)