C/ Sant Bartomeu, 30- C/ Sant Gaudenci, 21

XIX
    Any
    c. 1850
    El Pla Especial considera que cal conservar estrictament la façana principal i es permet intervenir a la lateral, segons la normativa.
    Pla Especial, 232. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62212DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici d'habitatges construït entre mitgeres i organitzat en alçat en planta baixa, dos pisos i coberta composta, amb dues façanes afrontades al carrer Sant Bartomeu (la més estreta) i al carrer de Sant Gaudenci. L'organització d'obertures és regular a la façana més estreta (Sant Bartomeu) amb dos eixos verticals ben definits, mentre que a l'altra façana la disposició d'obertures no respon a la intencionalitat de definir uns eixos verticals clars. A la primera planta disposa d'un balcó per façana, amb una barana de ferro de forja on es combinen barrots verticals simples i helicoïdals. Les obertures de la planta baixa (llevat de les finestres) disposen d'una llinda en forma d'arc escarser. La resta d'obertures de les plantes tenen les llindes rectes i no disposen d'emmarcaments. Corona les dues façanes un ràfec de teules damunt una cornisa de diverses filades de maó vist, amb rajoles a mode de petits permòdols decoratius. Al centre de la façana afrontada al carrer de Sant Gaudenci no disposa d'aquest ràfec, ja que molt probablement, aquesta zona es configuri com un terrat pla o celobert. El revestiment de les dues façanes és simple, fet a base d'un arrebossat senzill i amb uns motius decoratius sota del ràfec, consistents en uns plafons de rajoles formant petits taulells d'escacs.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V Forma part del Conjunt 21, que inclou diversos edificis situats en una de les illes de l'eixample vuitcentista de la vila de Sitges. Els immobles que la integren situen les seves façanes principals en els costats llargs de l'illa (c/ Illa de Cuba), mentre que els jardins afronten al c/ Sant Gaudenci. A nivell arquitectònic l'element més destacat és la casa de Bonaventura Blay.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)