C/ Port Alegre, 61-65

Garraf
    c/ Port Alegre, 61-65

Conjunt arquitectònic
    El Pla Especial determina que cal conservar les cases nº 61 i nº 65, mentre que a la nº 63 se li pot afegir un pis, mantenint la composició i el coronament.
    Pla Especial, 212. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62207DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta de tres construccions diferents, construïdes entre mitgeres i organitzades en alçat de la següent manera: la més occidental s'organitza en planta baixa i dos pisos, mentre que les dues més orientals disposen de planta baixa i tres pisos.
    L'edifici més occidental disposa d'una planta baixa amb un sòcol d'aplacat de pedra formant un paredat poligonal, una porta d'accés rematada per un arc de mig punt i una gran finestra amb llinda recta. La planta primera disposa de dos simples finestres, amb un plafó ceràmic a l'espai central amb una representació marina de caràcter bucòlic. La segona planta disposa de dues senzilles finestres coronades per un arc escarser. Corona la façana un ràfec format per diverses filades de maó. El revestiment de la resta de la façana està fet a base d'un arrebossat simple pintat de color blanc.
    L'edifici central organitza a la planta baixa una porta simple amb un plafó esgrafiat damunt representant un vaixell de vela; a la zona més oriental se situa una ampla finestra rematada per un arc escarser. Disposa d'una zona de sòcol amb incisions ondulades (mar). Als pisos s'organitzen dues obertures, una finestra i un balcó, amb barana de ferro de forja amb reganyols decoratius a la zona de sòcol i un passamà de fusta. Corona la façana una estreta cornisa amb força volada. La barana del terrat pla és d'obra. El revestiment de la façana està fet d'un arrebossat simple.
    El tercer edifici, el més oriental, també disposa a la zona de sòcol d'un aplacat de pedra formant un paredat poligonal. La porta d'accés està emmarcada per dos brancals d'obra vista de maó, així com els dos graons que disposa. També se situa una finestra de llinda recta sense cap motiu decoratiu. Les tres plantes disposen d'una balconada on hi menen dues obertures simples sense emmarcaments. Les baranes de les balconeres són de ferro de disseny simple i passamà de fusta. Entre les dues obertures de la planta primera se situa un plafó decoratiu ceràmic representant una dona asseguda amb un fons marí amb un vaixell; dit plafó està emmarcat per obra vista de maons. Corona la façana un ràfec de coberta format per una cornisa simple contínua que suporta el ràfec de teules. El revestiment està fet amb un arrebossat simple pintat de color blanc.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 22 que comprèn el tram del c/ Port Alegre entre els carrers Mestre Magi Casanovas i Onze de Setembre, ocupat per cases unifamiliars d'estiueig.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)