C/ Port Alegre, 21- C/ Rafael Llopart, 86-90

Popular
    XIX
    Any
    El Pla Especial considera que cal mantenir el volum i conservar estrictament la façana.
    Pla Especial, 208. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62210DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Es tracta d'un edifici d'habitatges estructurat en alçat en planta baixa, dos pisos i coberta de teules formant dues vessants, amb el carener situat en paral·lel al carrer. Fa cantonada amb el carrer Rafael Llopart, la façana del qual no disposa de cap obertura. La façana afrontada al carrer Port Alegre presenta un ritme d'obertures basat en tres eixos verticals, la tipologia de les quals s'organitza de la següent manera: A la planta baixa es disposen una porta central flanquejada per dues finestres; a la planta primera es disposen tres balcons de les mateixes dimensions, amb les lloses d'obra reforçades per estructura de ferro; a la segona planta, un balcó central (de les mateixes característiques que els anteriors) està flanquejat per dos balcons ampitadors. Les baranes de tots els balcons combinen els barrots simples amb helicoïdals. Un pronunciat ràfec corona la façana, suportat per caps de bigues. La particularitat de l'edifici rau en el tractament del revestiment de la façana, fet a base d'esgrafiats que combinen (com si es tractés d'un taulell d'escacs) uns dibuixos florals i geomètrics (petits roms i petites estrelles).

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció II. La finca està catalogada com una construcció de tipus B.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)