C/ Parellades, 5- C/ Sant Pau, 1

Edifici
    Noucentisme
    XX
    El Pla Especial estableix la la conservació i restauració de la façana.
    Pla Especial, 188. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62271DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici de notables dimensions, construït a dos vents entre els carrers de Parellades i de Sant Pau. Presenta un alçat de cinc pisos (pb + 4p) i els dos frontis s'articulen mitjançant un angle de carreus arrodonits. La planta baixa està notablement desvirtuada arrel de les transformacions realitzades pels diferents establiments comercials que l'ocupen; tan sols es conserven les finestres enreixades, amb ampit i guardapols, de la façana lateral. Pel que fa al cos superior, aquest presenta una disposició simètrica de les obertures i una clara ordenació vertical, establerta mitjançant un seguit de pilastres que sobresurten del plom del mur i que desenvolupen capitells esquemàtics integrats en la cornisa superior. Totes les obertures estan emmarcades per franges llises, sense decoració. El pis principal subratlla la seva importància gràcies a la presència de balcons conformats per volades de pedra motllurades i per baranes de ferro, de fundició; destaca la gran volada que engloba les tres obertures centrals del frontis del c/ Parellades. En el coronament s'identifica una cornisa molt voluminosa, decorada amb línies rectes i dentellons, per sobre de la qual se situen les baranes de balustres que delimiten els dos terrats de la finca. A la zona central s'aprecia la façana de l'àtic que sembla correspondre a una remunta, en la que s'hauria aplicat el mateix tractament formal dels elements arquitectònics.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 13, constituït per dos sectors ben diferenciats. D'una banda, el frontis del passeig de la Ribera que inclou arquitectura d'inici del segle XX, eclecticista i modernista i algunes construccions més recents. En segon lloc el carrer de Sant Pau amb cases de finals del segle XIX i algun exemple d'arquitectura modernista i noucentista, així com una part del carrer de Parellades relativament nova.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)