C/ Major, 7 - C/ Nou, 1

XIX
    Any
    c. 1850
    La normativa del Pla Especial obliga a la conservació íntegra de la façana i a la recuperació de les proporcions de les obertures de la planta baixa.
    Pla Especial, 147. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62201DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït a dos vents, que presenta un alçat de tres nivells (pb + 2p) i que es caracteritza per la sobrietat ornamental pròpia dels plantejaments neoclassicistes. Destaca la simetria establerta en base a l'existència de diversos eixos verticals, condicionats per l'alineació de les obertures, i a la presència de línies horitzontals potenciades per l'ús de faixes i cornises, i per la marcada jerarquia de les plantes -que disminueixen la seva importància a mida que l'edifici guanya alçada-. El frontis principal se situa al c/ Major, i en el que es localitza l'accés a l'interior, que s'efectua a través d'un porxo configurat per dues columnes metàl·liques, molt esveltes; la resta d'obertures d'aquest ras estan configurades com a aparadors del local comercial que l'ocupa.
    Totes les obertures dels pisos superiors són rectangulars i presenten els brancals i les llindes resseguides per una franja llisa que sobresurt del plom del mur. Al primer pis s'identifiquen tres balcons correguts, cadascun dels quals agrupa dues obertures. Les volades dels balcons són d'obra i presenten el perfil graonat, coincidint amb la cornisa que tradueix a l'exterior el forjat corresponent al primer pis. Pel que fa a les baranes, aquestes són de ferro, de fundició, i presenten decoració en el sòcol i sota el passamà, a base de rombes i cercles alternats.
    El mateix esquema es reprodueix a la segona planta, si bé en aquest cas el balcó central corregut es veu substituït per dos balcons independents, amb volada de menor amplada.
    El coronament d'aquest frontis consta de l'habitual cornisa motllurada, sobre la qual se situa la barana del terrat transitable de la finca.
    Pel que fa a la façana del c/ Nou, aquesta es caracteritza per la seva adaptació al desnivell que presenta la via pública, de manera que la planta baixa apareix articulada en dos nivells: un d'inferior, semisoterrani, que disposa de dues obertures amb llindes configurades per arcs rebaixats i brancals de dissemblants mides; i un de superior, configurat a mode d'entresòl, amb finestrals rectangulars.
    Els pisos superiors consten d'una finestra central flanquejada per un balcó a cada banda. Tant el tractament formal de les obertures com dels elements que configuren el coronament d'aquest frontis, concorden amb les característiques que mostra la façana principal.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Forma part del Conjunt 4 que inclou les cases populars construïdes en el recinte de la primera muralla de la vila i en el seu antic fosat.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)