C/ Major, 22 - C/ de l'Aigua, 2

Edifici
    XIX
    Regular
    El Pla Especial considera obligatori el manteniment de la façana i la reordenació del frontis del c/ de l'Aigua. L'estat de l'edifici requereix millores en general.
    Pla Especial, 170. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62201DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït a dos vents i amb un alçat de tres nivells (pb + 2p). Consta de dues façanes articulades per un angle realitzat amb carreus de pedra vistos. El frontis principal se situa en el c/ Major i presenta dues obertures en cada ras. A la planta baixa aquestes corresponen a una porta, amb els brancals realitzats amb carreus de pedra i la llinda de dovelles que configuren un arc rebaixat; a la seva dreta s'identifica una obertura, probablement de factura recent, que comunica amb el local comercial. En els pisos superiors, el parament mostra restes d'un esgrafiat molt deteriorat, del que avui tan sols s'identifiquen restes de les franges de color que emmarcaven les obertures i ressaltaven les cotes dels forjats. En aquestes plantes es localitzen balcons amb volada d'obra de perfil motllurat i baranes metàl·liques de barrots simples, així com finestres convencionals emplaçades a la banda esquerra. En el coronament se situa una cornisa -motllurada i estriada- i la barana d'obra llisa del terrat de la finca. Pel que fa al frontis del c/ de l'Aigua, cal destacar la manca d'unitat i de projecte arquitectònic que s'observa en el seu conjunt, per la qual cosa no és possible concretar una ordenació de les obertures en eixos verticals, ja que aquestes es distribueixen de manera certament arbitrària. S'identifiquen diverses finestres convencionals, un balcó amb volada i un altre d'ampitat. En general, el tractament de les obertures i els materials emprats denoten una cronologia força més recent d'aquesta façana.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 7, que inclou diferents construccions de caràcter popular corresponents a la primera trama urbana de la vila, anterior a l'inici de la seva expansió.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)