C/ Illa de Cuba, 19

Eclecticisme
    Any
    c. 1903
    La normativa del Pla Especial obliga a la conservació estricta dels pisos superiors i recomana la reordenació de les obertures de la planta baixa.
    Pla Especial, 120. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62202DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït entre mitgeres i que consta d'un alçat de tres plantes (pb + 2p) amb dues obertures en cadascuna d'elles, llevat del ras inferior, actualment modificat per la instal·lació d'un local comercial que ha suposat l'obertura d'un aparador i d'una porta lateral per a accedir a l'escala de veïns. L'única estructura original que es conserva és la porta que comunica amb la botiga, d'arc rebaixat i amb brancals i llinda de pedra .
    En els pisos superiors el parament presenta un estuc que imita un parament regular de carreus. El primer pis consta d'un balcó corregut configurat per una volada a base de llosanes de pedra -de perfil recte- i una barana metàl·lica amb decoració en el sòcol i sota el passamà. Les portes que accedeixen a aquest balcó mostren la part superior emmarcada per una franja que, a mode de guardapols, sobresurt lleugerament del plom del mur i que està decorada amb motius vegetals esgrafiats. La mateixa decoració s'aplica, horitzontalment, en la línia del segon forjat de l'edifici.
    Pel que fa al segon pis, els balcons són ampitats i reprodueixen el mateix esquema decoratiu anteriorment descrit.
    El coronament de la façana consta d'una motllura de perfil arrodonit, sobre la qual se situa la barana d'obra del terrat transitable de l'edifici, que no presenta cap mena de decoració.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 18, que inclou una de les illes de l'eixample vuitcentista de la vila de Sitges en direcció a l'estació de tren. Els immobles que la integren situen les seves façanes principals en els costats llargs de la l'illa, mentre que els jardins i el seus pavellons afronten al c/ Sant Gaudenci.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)