Brocal del pou de cal Quelus
Collbató

Baix Llobregat
    Plaça de la Font del Còdol
    Barri de la Font del Còdol

Element arquitectònic
    Popular
    XIX-XX
    L'any 2000 va ser restaurat.
    Ornamental
    Ajuntament de Collbató, Bonavista, 2, Collbató (08293)
    Assumpta Muset Pons

El pou de cal Quelus té un brocal exterior fet amb rocs i restes d'obra cuita unides amb morter de fang. L'aigua s'extreia per una obertura lateral, que té una llosa de pedra en posició vertical a la part de baix. Es tancava amb una porta, que ara ha estat substituïda per una reixa. A l'interior encara hi ha la corriola que feia pujar i baixar el rest amb la galleda de treure l'aigua.

El pou de cal Quelus va ser obert per aquesta família de pagesos per aprofitar l'aigua que passava per davant de casa seva. El corrent és superficial, d'un 20 o 25 m, i escàs. L'aigua s'utilitzava per regar. L'any 2000, quan l'era de cal Quelus i els terrenys propers van ser urbanitzats, el pou passà a mans de l'Ajuntament.

Miquel Vallès i Ollé, de cal Quelus, (28-12-2010).