Bosc de ciment Parc Besòs

Any
    Helio Piñon i Albert Vilaplana
    Simbòlic
    Ajuntament de Sant Adrià de Besòs (Plaça de la Vila,12 - 08930)
    Equip de treball de l'Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besòs "Isabel Rojas Castroverde" (ASAB)

El Bosc de ciment és una representació escultòrica d'un bosc feta de formigó prefabricat. Es tracta d'un conjunt de columnes, talment com si fossin troncs d'arbres, col·locades paral·lelament en un espai com el Parc del Besòs, que pretén recuperar un espai per la ciutadania del no res. On es barreja creació, artifici i natura, ni que sigui natura morta, com aquest bosc simbòlic.

El Parc del Besòs està situat en el barri del Besòs. Havia sigut històricament un espai boscós, d'aiguamolls i terrenys on solien caçar les famílies benestants de Barcelona. Més tard, va formar part del projecte de l'eixample barceloní aprovat el 1860, projecte urbanístic d'Ildefons Cerdà en el qual es volia crear en aquest espai un gran parc de 190 hectàrees. A la dècada del 1980 l'espai descrit com a parcs i jardins urbans en el Pla Metropolità de Barcelona i Comarca (PGM), es va expropiar i es construir el parc que trobem actualment. El parc esdevé un espai que commemora el final del racionalisme urbanístic amb l'inici de noves tècniques artístiques i estètiques com el Land art. En el seu interior trobem aquestes referències estètiques construïdes per l'estudi d'arquitectura Viapla/Piñon, com el bosc de columnes minimalistes.

BELLOSTES, J. i ARNAU, N. (2002): Catàleg de béns culturals d'interès local del municipi de Sant Adrià de Besòs.