Borja del serral d'en Roig
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    Vessant nord del serral d'en Roig, entre les Parretes i el Bonrepós, sobre el Camí Ral

Element arquitectònic
    XVIII?
    Dolent
    Enruïnada recentment.
    BCIL (14/01/87); Catàleg Municipal, 2005, núm. 75
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: IPA 18397
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 016A00010
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Restes d'una borja construïda amb pedra esmoladora. La seva destrucció ha estat recent. Originalment era de planta circular i volta interior en paraboid el·líptic; estava adossada al mur de contenció d'un bancal de la vinya, inexistent actualment. La base del tronc del con per l'exterior té un diàmetre de 3,70 m; l'interior, 2,20 m; i l'alçada és d'1,85 m. La porta fa 0,70x1,45 m, i el gruix envolvent té 0,75 m a la base. Les pedres que formaven els brancals i la llinda eren de dimensions considerables.

Tot i que no hi ha elements documentals que permetin realitzar una datació aproximada, les casetes de vinya es remunten a una tradició immemorial. En qualsevol cas, la seva presència als indrets del municipi són anteriors a la meitat del segle XIX, ja que va ser aleshores que es va eliminar el conreu de la vinya a causa dels estralls de la fil·loxera.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.