Bocamina del Casalot o mina la Fuente
Guardiola de Berguedà

Berguedà
    Damunt de la mina vella del Collet i la Torre de Foix
    Ctra B.400, passat el riu Saldes a l'esquerra surt una pista que amb 0'5 Km hi arriba

Obra civil
    Dolent
    Practicament desapareguda.
    Sense ús
    001303100DG07F
    Pere Cascante i Torrella

Restes d'una mina avui quasi desapareguda i situada damunt de la mina vella del Collet. Ha estat identificada per les explicacions i informació facilitada per Josep Oriola. La boca mina està completament coberta de vegetació i només s'identifica part del terrer i el forat per on extreien el material.

Explotació extreta d'un plànol de 1923 pertanyent a Carbones de Berga i actualment desapareguda. Per damunt de la mateixa el mateix plànol esmenta la "mina Lafuente". El topònim de "Casalot" ens podria fer pensar en l'existència d'una antiga casa avui desapareguda o inexistent. Va ser una explotació de carbó però no en coneixem més dades.

CASAS SOLER, QUIM (2004). "Explotacions mineres" a Erol. Splement núm. 3 . p.31-33.COBOS GUIXÉ, XAVIER; PASTOR HERNÀNDEZ, CARLES (2011). Guardiola de Berguedà. Records d'un instant. Zenobita edicions. ORIOLA, JOSEP; SOLER RAMON (1997). Relleu fotogràfic de les mines del Bergueda. Berga