Bassa de la Torre d'Oriols
Santa Maria d'Oló

Moianès
    Masia la Torre d'Oriols, al sector nord-oest del terme municipal
    Ctra. de servei paral·lela Eix Transversal (BP-4313), al km. 22,1 camí N uns 3 km i trencall E 500 m

419290
    Element arquitectònic
    XVIII-XIX
    Sense ús
    08258A001000070000AO
    Jordi Piñero Subirana

Bassa que es troba vora la masia Torre d'Oriols; concretament, uns 20 m a ponent. Es tracta d'un tipus de bassa que és molt freqüent a la zona de Sant Feliu Sasserra, però en canvi al municipi de Santa Maria d'Oló és l'única que es coneix. Aquestes basses es caracteritzen per estar cobertes amb volta i tenir unes escales que donen accés a l'interior.
    La bassa de la Torre d'Oriols es troba excavada al subsòl. Exteriorment sobresurt només la volta de pedra, que té a la part frontal una porta rematada amb una gran llinda. Unes escales de pedra permeten baixar cap a l'interior. La volta és de canó, i la bassa és de planta rectangular.

Informació facilitada per Josep Canamasas Güell