Bassa 4 de Can Magarola

Modern
    XVIII-XIX
    Dolent
    Es troba en desús des de fa bastant de temps. La vegetació ha crescut abundosament en el sòl i en els murs. Murs deteriorats i deixalles a l'interior.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Sense ús
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Bassa de recollida d'aigua, de planta quadrada de 5 x 5 x 1'8 metres. Les parets estan fetes de paredat i tenen una amplada d'uns 40 cm. Un dels costats té forma de lleixa inclinada amb la superfície de maons de 15 x 30 cm. Rebia aigua d'una mina que hi just al seu costat superior.

Actualment es troba en una zona de magatzem de la brigada municipal. Es tracta de la quarta d'una sèrie de quatre basses de la masia de Can Magarola antigament connectades que servien per la recollida de l'aigua de mines i la seva distribució en diferents usos: consum
    domèstic i rec. Cada una d'aquestes quatre bases es troba en un nivell o cota inferior que l'anterior i un nivell o cota superior que la bassa següent.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.