Bassa 2 de Can Magarola

Modern
    XVIII-XIX
    Regular
    Es troba en desús des de fa bastant de temps. La vegetació ha crescut abundosament en el sòl i en els murs. Aigua estancada en el seu interior.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Sense ús
    Ajuntament d'Alella (Plaça de l'Ajuntament, 1 - 08328 )
    Jordi Montlló Bolart

Bassa de recollida d'aigua, de planta quadrada de 2 x 2 x 1 metres. Les parets estan fetes de paredat i tenen una amplada d'uns 40 cm. amb l'acabament de maons de 15 x 30 cm.
    Es troba en una de les cantonades de la closa de la masia de Can Magarola.

Es tracta de la segona d'una sèrie de quatre basses de la masia de Can Magarola antigament connectades i que servien per la recollida de l'aigua de mines i la seva distribució en diferents usos: consum domèstic i rec. Cada una d'aquestes quatre bases es troba en un nivell
    o cota inferior que l'anterior i un nivell o cota superior que la bassa següent.

Antigament rebia l'aigua de la bassa 1 de Can Magarola i de la mina que hi ha just al seu damunt, la connexió amb la qual es va malmetre quan es va obrir el camí.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.