Barraca de vinya excavada del torrent dels Ocellets 5 Castellbisbal

Vallès Occidental
Terme de Castellbisbal. Turó del Canyet (08755 Castellbisbal)
Des de la rontonda de la gasolinera, prendre el camí del bosc del Canyet. A 1 km al marge del camí

Element arquitectònic
Popular
XIX-XX
Regular
L'erosió del terreny i la vegetació han deteriorat la part exterior de l'element.
Sense ús
08053A00700035
Raquel Valdenebro Manrique

Barraca excavada a la roca de 1,80m d'alçada per 2,30m d'amplada per 1,60 de fons.

Aquest tipus d'elements excavats als marges del terreny es corresponen a antigues barraques de vinya utilitzades pels pagesos de Castellbisbal com a indret per guardar eines i estris diversos utilitzats en el treball de la vinya. La manca de pedra en el terme municipal feia que fos més fàcil l'excavació d'aquests caus en el terreny que la construcció utilitzant la tècnica de la pedra seca. És molt possible que algunes d'aquestes barraques comptessin amb algun afegit fet en fusta o canyís al davant de la boca, per tal d'ampliar la superfície de l'espai i protegir l'interior de la cova excavada.

MATEU MIRÓ J. (1999) Les masies de Castellbisbal. Publicacions del Museu de la Pagesia. Castellbisbal. MATEU MIRÓ J. (2007) Motius, persones, fets. Publicacions del Museu de la Pagesia. Castellbisbal. MATEU MIRÓ J. (1987) Semblança de Castellbisbal. Publicacions del Museu de la Pagesia. Castellbisbal. MATEU MIRÓ J. (1991) El meu poble. Ajuntament de Castellbisbal.