Barraca de pedra seca de Carbasí Argençola

Anoia
Carbasí
En uns camps al nord de Carbasí. En una petita fondalada de terrasses.

Edifici
Popular
XIX
Regular
Tot i que l'estat de conservació no és dolent, comença a tenir problemes d'estructura a la volta, així com humitats.
Difícil
Sense ús
08008A015000010000IT
Jordi Seró i Ferrer. IN SITU S.C.P.

Barraca de pedra seca, situada al nord de Carbasí. Està integrada pràcticament en el marge. Alçada amb petits carreus irregulars de pedra, presenta una volta de apuntada.
En estar integrada al marge, normalment, estaven situades sota de la feixa o bancal superior el qual s'hi treballava.

La barraca és una construcció obrada en pedra seca que tenia diferents usos,ja fos aixopluc, per guardar-hi eines o alberg de bestiar, etc. Per a la construcció d'aquests habitacles s'utilitzen materials que es tenen més a l'abast.
Normalment són de planta quadrada o circular i estan construïdes seguint la tècnica de la pedra seca amb diverses filades de pedres que a la coberta es van tancant a mesura que guanyen en alçada.