Barraca de la Creueta

Segle
    XIX-XX
    Bo
    El marge protegeix la barraca
    Inexistent
    Fàcil
    Sense ús
    Privada
    08178A009000090000OO
    Marc Malgosa Montserrat, Marc Sàmper Gispert i Joan Soler Gironès

Barraca de pedra seca situada a ma esquerra de la pista forestal que puja cap a la Creueta i les Llobatones, just abans d’arribar al collet de la Creueta cal baixar direcció sud-est tot seguint l’orientació del curs natural del torrent. Uns 100 mts més avall trobarem uns marges de pedra seca on hi ha aquesta barraca.

Es tracta d’una construcció terrera margera, de planta semicircular. La porta està orientada a sud i amb una doble llinda plana, mesura 55 m d’ample per 140 cm d’alçada. La coberta és de falsa cúpula, no sembla restaurada. L’interior de la barraca té una fondària de 150 cm i una alçada de 200 cm. Al fons gairebé davant la porta hi ha un doble tinell.

Barraca inventariada per l'Observatori del Paisatge de Catalunya dins el projecte Wikipedra de construccions de pedra seca, amb el codi número 22879.

La barraca de pedra seca consta en el cadastre en terres del mas de Les Ferreres.

L'aprofitament dels materials de l'entorn per a fer murs, marges o barraques, resultat entre d'altres de les tasques de despedregar els camps, és característic dels paisatges de pedra seca.

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021)

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021) “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars

MONTLLÓ BOLART, Jordi - Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental) - Juliol 2019 - Coordinació Area de Cultura DIBA.