Barraca al nord del Gras
Marganell

Bages
    Vinya del Rafel
    Al l'extrem nord del terme municipal

Edifici
    Modern
    XVIII-XIX
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 001A00001
    M.Lloret - KuanUm

Barraca de vinya de mitjanes dimensions i de planta circular. El material de construcció emprat és la pedra seca, que ha estat encaixada formant un mur de fileres regulars fins a coronar-la amb una filada de lloses planes que es tanquen cap a l'interior formant una volta cònica. Aquesta es troba tapada de pedres, havent perdut part de la terra que la cobria. Al ràfec hi ha col·locades lloses planes que faciliten que desaigüi. La porta d'entrada consta d'una llinda monolítica de pedra, mentre els brancals estan formats per pedres irregulars de notables dimensions. Es troba en una zona boscosa, que antigament havia estat conreada.

Es correspon amb la fitxa número 57 de l'Inventari de construccions en sòl no urbanitzable fet per l'Ajuntament de Marganell.