Avenc de la font del Conill
Rellinars

Vallès Occidental
    Entre la B-122 aprox km. 12

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Fons de la cavitat plena de branques i fulles en descomposició
    08178A006000260000OJ
    Marc Malgosa Montserrat, Joan Soler Gironès i Marc Samper Gispert

Formació geològica singular. Es tracta d’un petit avenc situat al marge dret de la carretera B-122 de Terrassa a Rellinars, aproximadament en el km 12 surt un petit corriol que careneja direcció nord, fins a topar amb l’avenc. Té una boca d’accés arrodonida de mig metre de diàmetre i una profunditat màxima de 5 metres en línia vertical fins al fons de la cavitat.

L’avenc es troba a 170 metres de la carretera B-122 en línia recta.

La formació vegetal predominant en aquesta zona és de Pi Blanc (Pinus halepensis) amb Alzina (Quercus Ilex), i presència d'arbusts com el Marfull (Viburnum tinus) i mates de fulla persistent i petita com el Romaní (Salvia rosmarinus).

L’accés a l’avenc té un primer ressalt abalmat de 2 metres i un segon de 3 metres més fins al capdavall de la cavitat. La seva litologia és de conglomerat. Es tracta d’una cavitat originada en una diàclasi interna que va comunicar amb l'exterior per enfonsament de la volta.

Aquest element arquitectònic consta en el cadastre en terres de Casajoana, Rellinars.

Membres de la SIS del Centre Excursionista de Terrassa el topografien el 27 de juliol de 1982 (X.Badiella i A.Buil), encara que el coneixien d'abans, tot confonent-lo durant un temps amb l'Avenc d'Alzina Teresa.

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021) “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021)

MONTLLÓ BOLART, Jordi - Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental) - Juliol 2019 - Coordinació Area de Cultura DIBA.

ESPELEOWORLD - Internet https://espeleoworld.com/c/avenc-de-la-font-del-conill