Av. Mare de Déu de Montserrat, 40- C/ Anselm Clavé, 5-7

Edifici
    Popular
    XX
    La normativa del Pla Especial prescriu el manteniment estricte del volum i de les façanes, així com de la ubicació del jardí.
    Pla Especial, 406. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62202CF9695S
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici aïllat estructurat en alçat en planta baixa i un pis, amb cobertes de teules composta formant vessants, amb un ràfec senzill sense massa volada. No presenta característiques definitòries d'estil, malgrat disposar d'un element de remat de façana (situat al frontis del carrer de la Mare de Deu de Montserrat), que trenca el ràfec de la mateixa i s'eleva sobresortint (com un frontó curvilini) del nivell del ràfec.
    L'edifici consta de diversos volums, destacant el que disposa de dos frontis situat a la cruïlla dels dos carrers; dit cos només és de planta baixa, amb una coberta plana que serveix de terrassa al primer pis dels dos cossos que l'envolten. Dita terrassa disposa d'una barana de ferro de disseny simple, amb barrots verticals i passamans senzills, on s'intercalen quatre barrots verticals decorats amb motius florals de ferro de forja.
    Com a particularitat, es poden citar els emmarcaments de totes les obertures; es tracten d'unes faixes motllurades (d'aplacat de pedra) força amples, amb ampits també motllurats i fent voladís, que sobresurten lleugerament de la línia de façana. El color grisós de dits emmarcaments contrasta amb el revestiment de les façanes, fet a base d'un arrebossat simple pintat de color blanc.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció II. La finca està catalogada com una construcció de tipus C.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)