Atles parcel·lari de Sant Feliu Sasserra Sant Feliu Sasserra

Bages
    Sector central del nucli urbà
    A l'arxiu municipal, a la seu de l'Ajuntament (Plaça Major, 1)

Patrimoni documental
    Fons documental
    XIX
    Presenta taques d'humitat i estrips en algunes pàgines.
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Sant Feliu Sasserra. Plaça Major, 1, 08274 (Sant Feliu Sasserra)
    Jordi Compte i Marta Homs

L'atles parcel·lari es troba conservat a l'arxiu municipal de l'Ajuntament de Sant Feliu Sasserra. El seu títol és "Plano geométrico estadístico del distrito municipal de Sant Feliu Sacerra", realitzat pel director de camins veïnals Leandre Pons, l'any 1863.
    Es tracta d'un llibre de 53 x 65,5 centímetres amb 26 fulls enquadernats amb cartró i tela, separats cadascun per un fina làmina protectora. L'inici consta d'un plànol general de la superfície del terme a escala 1:10.000 dividit per seccions de 100 hectàrees cadascuna. També hi ha representat la relació de l'estat del sòl de cada secció segons unes anàlisis fetes. A continuació es representen les diverses seccions, una per full a escala 1:2.500. En aquestes s'hi reflecteixen els termes de propietat així com també els edificis i les eres, els camins, les rieres, els torrents, etc.

És una obra força interessant per ésser un dels pocs exemplars de mapes que agrega dades edafològiques. També és interessant per resseguir l'estat de les propietats a mitjans del segle XIX.