Arxiu municipal de Sant Feliu Sasserra
Sant Feliu Sasserra

    Bages
    Sector central del nucli urbà
    Emplaçament
    Ajuntament de Sant Feliu Sasserra (Plaça Major,1)

    Coordenades:

    41.94457
    2.02241
    418968
    4644084
    Número de fitxa
    08212-66
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Modern
    Contemporani
    Segle
    XVII-XXI
    Estat de conservació
    Bo
    Caldria que les sales on es conserva l'arxiu es mantinguessin netes i amb un control d'humitat periòdic.
    Protecció
    Física
    Accés
    Restringit
    Científic
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Sant Feliu Sasserra. Plaça Major, 1, 08274 (Sant Feliu Sasserra)
    Autoria de la fitxa
    Jordi Compte i Marta Homs

    L'Arxiu conté, bàsicament, la documentació generada per l'ens de govern i gestió municipal. La documentació es troba situada en dos espais: la sala de la planta baixa, de petites dimensions i amb llum natural (topogràfic 1) i l'estança del segon pis (topogràfic 2) en un total de 102,50 metres lineals, dels quals 97,5 corresponen a documentació municipal.
    La major part del es sèries documentals s'inicien entre mitjan i la darreria del segle XIX, per bé que aleshores presenten força continuïtat cronològica. Cal destacar, per la seva antiguitat i importància, nombrosa correspondència de la primera meitat del segle XIX, comptes comunals i municipals de la primera meitat del segle XVIII, un llibre d'actes que s'inicia el 1792 i un plet del jutjat corresponent a la primera meitat del segle XVII.
    Altres fons documentals s'han tractat mínimament, no s'han inventariat però s'han col·locat en un prestatge a la sala 1. Aquests consten de la documentació del jutjat de pau (21 caixes) i altres fons: entitats i documentació particular, altres municipis i Falange i Movimiento.
    La documentació de l'arxiu municipal es troba classificada en les seccions següents:
    1. Administració General (1857/2002)
    2. Hisenda (1721/2002)
    3. Proveïments (1908/2002)
    4.Beneficència i assistència social (1900/1999)
    5. Sanitat (1910/2002)
    6. Obres i urbanisme (1914/2002)
    7. Seguretat Pública (1914/ 1996)
    8. Serveis militars (1910/ 1975)
    9. Població (1854/2000)
    10. Eleccions (1853/2000)
    12. Cultura (1968/2002)
    13. Serveis agropecuaris i medi ambient (1919/2002)
    14. Col·leccions factícies (1974/1988)

    L'arxiu disposa d'una sala de consulta amb equipaments informàtics que també és utilitzada per algunes entitats del poble.
    Aquest arxiu va estar organitzat, ordenat i classificat dins el Programa de la Xarxa d'Arxius Municipals de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, durant el mesos d'octubre a desembre de 2002.