Aplec de Sant Cristòfol
Lluçà

Osona
    Sector nord del terme municipal
    A 750 metres per pista forestal de la carretera BV-4341, punt quilomètric 6'850

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XIX-XX
    Obert
    Religiós
    Jordi Compte i Marta Homs

L'aplec de Sant Cristòfol es celebra el diumenge proper al dia 10 de juliol, dia de Sant Cristòfol, patró de l'església de Sant Cristòfol de Borrassers. L'aplec, que coincideix amb al festa Major d'estiu de Santa Eulàlia de Puig-oriol, consisteix en una missa en honor al patró on es canten els goigs de Sant Cristòfol. A continuació hi ha la benedicció de cotxes i s'ofereix coca i moscatell als assistents.

A mitjans del segle XX (1967) l'aplec de Sant Cristòfol consistia en una missa a mig matí, la benedicció de cotxes i motos i una ballada de sardanes a les 12h. A la tarda hi havia partit de futbol al camp d'esports de Santa Eulàlia de Puig-oriol i tant a la tarda com al vespre hi havia ball.

Fulletons de l'aplec de Sant Cristòfol. Arxiu municipal de Lluçà.