Zona agrícola de la Rural
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Entre Valldoreix i la colònia Montserrat
    Emplaçament
    EMD Valldoreix

    Coordenades:

    41.451482086551
    2.0507231354713
    420711
    4589312
    Número de fitxa
    08205 - 949
    Patrimoni natural
    Tipologia
    Zona d'interès
    Contemporani
    Segle
    XXI
    Any
    2014
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Productiu
    Titularitat
    Privada
    Diversos
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)
    Oficina de Patrimoni Cultural

    Es tracta d'una zona d'horts de regadiu, d'una extensió de tres hectàrees, a la serra de Collserola, entre Valldoreix i la colònia Montserrat, al voltant del torrent de Can Badal. S'hi fa cultiu agroecològic. 

    La zona on es troben ubicats aquests terrenys compta amb un microclima d'interior (gelades a l'hivern i nits força fresques a l'estiu), la qual cosa, sumada a l'orografia del terreny, atorga als camps un clima de muntanya. La zona de cultiu de la Rural està envoltada de bosc, on hi viuen espècies com la guineu, el senglar, conills, àligues i falcons. A banda dels camps de conreu, la cooperativa també gestiona tres apiaris amb abelles i un petit ramat de cabres.

    La Rural de Collserola és una cooperativa d'agricultura agroecològica que va néixer l'any 2014 a la serra de Collserola.