Villa Conchita (antigament anomenada Villa Celes) i villa Adela

1927
    Salvador Valeri i Pupurull
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Residencial
    nº 11: 0517715DF2801F; nº 13:0517714DF2801F
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

La Villa Conchita i la Villa Adela són dues cases integrades en una única construcció, simètriques respecte de l'eix vertical que les separa. El conjunt és de planta rectangular i està cobert a quatre aigües. Tenen un petit jardí previ als habitatges elevat respecte del nivell del carrer. La façana principal presenta als dos extrems de l'edifici una petita porxada coberta a quatre aigües que aixopluga les portes d'accés. Entre ambdues se situen dues finestres rectangulars que tenen, a sobre, a l'alçada del primer pis, un petit balcó amb barana de ferro forjat. La façana, als extrems en què es troba la porxada de les portes principals, té més altura i dibuixa un perfil ondulat que serveix per ubicar-hi una rosassa. A la façana, observem l'existència d'esgrafiats que reprodueixen garlandes i motius naturalistes, i també la utilització de peces ceràmiques de colors contrastats, característiques pròpies del modernisme. Ambdues cases configuren un exemple de l'arquitectura privada que es projectava en l'època de la seva construcció. Segueixen la concepció d'una façana unitària per les dues cases i la incorporació d'un petit jardí. Es tracta d'un esquema que Gabriel Borrell ja reproduïa anys enrere amb construccions com les cases d'en Molins del carrer de Jacint Verdaguer.
    És una arquitectura molt racional que pren un caràcter eclèctic per la inclusió d'elements propis de diferents estils.

Al Pla Especial de Protecció del Patrimoni i Catàleg de Sant Feliu aquestes dues cases estan catalogades per separat, malgrat tractar-se d'un edifici unitari.

Edifici projectat per l'arquitecte del Papiol Salvador Valeri. Inicialment es deien "Villa Celes" i "Villa Adela", tot i que actualment la primera rep el nom de "Villa Conxita".

.
    - SANS I FÀBREGAS, Llorenç; GRAS, Mercè. Els carrers de Sant Feliu. Sant Feliu de Llobregat: Patronat Municipal de Cultura de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 1989. 95 p.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat. 2005. 202 p.