Variant de la C-244

Modern
    XVII-XIX
    Dolent
    Ple de vegetació. No es coneixen límits
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC 11876
    Sense ús
    08292A004090230000UT
    Núria Cabañas

El jaciment arqueològic es troba situat en un terreny erm a la llera dreta del riu Anoia, al peu d'un dels viaductes de la nova infraestructura viària.
    Arran del seguiment arqueològic dut a terme l'any 1997 amb motiu del traçat de la variant de la C-244 es van poder documentar les parets malmeses d'una edificació de funcionalitat incerta. Durant la intervenció es van documentar estris de ferro i fragments de ceràmica comuna moderna. Actualment, les estructures muraries no són visibles degut a la vegetació.

La fitxa s'ha omplert amb les dades de la fitxa 24.BARP del Catàleg de Béns Arquitectònics, Històrics i Ambientals de Vallbona d'Anoia, redactat pel Servei del Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona.

L'any 1997 arran de la construcció de la variant de la C-244 en el tram entre Capellades i Sant Pere de Riudebitlles es va dur a terme la prospecció arqueològica superficial en el traçat previst. Durant els treballs es va identificar una estructura muraria. Posteriorment, l'any 1998 es va dur a terme el seguiment arqueològic durant els treballs de l'obra però no es va identificar cap altra àrea d'interès arqueològic.

AAVV. (2014): Pla especial urbanístic de protecció i catàleg del patrimoni arquitectònic, històric i ambiental de Vallbona d'Anoia. SPAL. Diputació de Barcelona.
    Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arqueològic i paleontològic del terme municipal de Sant Martí de Tous. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.