Torre d'estiueig del Passeig del Mar, 2
Caldes d'Estrac

Maresme
    Passeig del Mar, 2 (08393 Caldes d'Estrac)
    Sortint de la Plaça de les Barques, a mà dreta (banda mar).

4602098
    Edifici
    Neoclàssic
    Eclecticisme
    XIX
    Estructura, façana i conjunt en molt bon estat, i coberta en bon estat.
    nº7 en el Pla Gral. Municipal
    Residencial
    Ref. cad.: 24603DG6002A
    Octavi Mallorquí Vicens

Torre d'estiueig de planta baixa i una planta amb jardí al voltant. Comparteix mitgera amb la casa núm. 3 del Passeig. Casa aparellada. La façana principal està orientada en sentit sud, de cara a la mar. La planta baixa presenta una terrassa amb columnes amb capitells i portes amb marc de pedra. Una sanefa horitzontal d'estil geomètric ens marca el pas a la primera planta, on hi ha un balcó d'estil neoclàssic. Els accessos són com els vistos a la planta anterior, amb marcs de pedra. Per damunt destaquen el ràfec i la coberta de teulada a quatre aigües amb elements ceràmics típics del modernisme; especialment la teulada de trencadís i uns merlets superiors. Les cantoneres de l'edificació mostren uns carreus col·locats simètricament, que fan joc amb els marcs de les portes. Al jardí podem destacar una palmera de grans dimensions i un mur baix, que envolta la finca, amb una reixa de ferro forjat amb tirabuixons.

Sòl urbà. Zona aïllada en Passeig Marítim. Inventariada amb el núm. 7 per l'article 55 de la Normativa del Pla General.

El 1929 el carrer d'Arenys (actual Passeig del Mar) i el Passeig de Francesc Riera (actual carrer de Santema) demanaren integrar-se a Caldes d'Estrac, deixant de formar part del municipi d'Arenys de Mar. El motiu d'això era que per proximitat geogràfica participaven molt més de la vida de Caldes que no pas de la d'Arenys.

CARNÉ I CABRÉ, J.(1995). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic. Document Refós. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.
    GRAU MOLIST, L. (2004). L'estiueig a Caldes d'Estrac. Una aproximació. Caldae Aquae Núm. 2. Ajuntament de Caldes d'Estrac. Caldes d'Estrac.