Torre de l'Ajuntament de Cercs

Restringit
    Ajuntament de Cercs. Ctra. de Ribes, 20. 08698 Cercs
    Sara Simon Vilardaga

La torre del rellotge de l'Ajuntament de Cercs s'alça a l'angle nord-est de l'edifici, per sobre del nivell de la teulada, formant part de la mateixa estructura de l'edifici. És una torre de planta rectangular coronada per una coberta a quatre aigües de peces similars a la pissarra. A la part frontal de la torre, pel costat de l'antiga carretera de Berga a Guardiola hi ha una gelosia de peces de maó massís que dóna il·luminació i ventilació a l'interior. La part superior del campanar, just per sota del teulat, té la superfície revestida amb taulons de fusta, que emmarquen la zona on hi ha ubicades les esferes del rellotge. Les esferes es troben en tres de les seves cares i són de disseny simple. Corona la teulada un petit element metàl·lic, que senyala els quatre punts cardinals.

L'edifici del nou ajuntament es va inaugurar el 26 de juny de l'any 1968, en presencia de diverses autoritats, entre les quals, el Sr. Tomàs Garicano Goñi, Gobernador civil de la província de Barcelona, el Sr, José de Muller i de Abadal, president de la Diputació provincial i el Sr. Jose Bascuñana López, bisbe de la Diòcesi, a més de la presència de molts alcaldes i regidors. Junt amb la inauguració de l'edifici del nou Ajuntament, també es van inaugurar altres obres al poble, com les escoles i les obres de condicionament de la font gran.
    L'arquitecte del projecte de l'edifici va ser Ramon Masferrer Homs.