Torneig Internacional Obert d'Escacs de Berga
Berga

Berguedà
    Nucli urbà
    Centre Cívic, carrer Mestre de Pedret, s/n.

4661954
    Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Any
    Restringit
    Científic
    Albert Rumbo Soler i Isaac Soca Torres.

El Torneig Internacional Obert d'Escacs de Berga presenta el format típic d'un Open d'Escacs, amb nou dies de competició segons el sistema SUIS-FIDE. Hi poden participar tots els jugadors amb llicència federativa de primera categoria i superiors.

L'Open de Berga és vàlid i puntua pel Circuït Català d'Escacs Internacional.

El Torneig nasqué el 1951 i s'ha vingut celebrant, de forma més o menys continuada i regular, fins fa 3 o 4 anys. Segons els organitzadors, però, cal entendre aquest parèntesi més com un impàs (com d'altres n'hi ha hagut a la història del Torneig: 1953-1967 o 1981) que no com una anul·lació (precisament és per aquet motiu que ha estat fitxat). Pel Torneig han passat uns 1.000 participants, amb uns 400 d'estrangers, un gran nombre de Mestres Internacionals i Grans Mestres Internacionals. Cal destacar participants de la categoria d'Arturo Pomar, Ulvestad, Ciocaltea, Tempone, Rivas, Magem, Pomés, etc.

Programes del Torneig de diversos anys.