Tina del torrent de Pèlecs
Sant Salvador de Guardiola

Bages
    Sector sud-oest del terme municipal
    Des de cal Codorniu camí direcció W i després S uns 1.500 m. Després caminet direcció W uns 100 m.

Element arquitectònic
    Popular
    XIX
    En estat de semi-ruïna, ha perdut la coberta.
    Difícil
    Sense ús
    08097A008000160000EU
    Jordi Piñero Subirana

Tina aïllada enmig del bosc, situada en un coster vora un caminet que hi ha en una zona on diverses rases desemboquen en el torrent de Pèlecs. Consisteix en una construcció de planta rectangular adossada al terreny amb pendent. Tot i que ha perdut la coberta la construcció es manté força sencera. Al costat de ponent hi trobem una sola tina de forma cilíndrica. Estava revestida amb cairons però pràcticament tots han desaparegut. Al costat de llevant hi ha adossat un cobert on es devien fer les tasques relacionades amb l'elaboració del vi. L'interior d'aquest espai conté esllavissades de terra i no hi hem pogut localitzar la boixa de la tina. Recentment tota aquesta zona ha quedat afectada per l'incendi de juliol de 2015. No coneixem cap notícia referent a la propietat d'aquesta tina, que es troba a una situació més o menys equidistant entre l'Enric de la Serra, cal Ramon i cal Bonastre.