Tanca del barri del carrer Montserrat
Alella

Maresme
    Carrer Montserrat, 7-9

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    Estructural
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Tanca de barri formada per dos pilars de secció quadrada fets de maó pla, acabats en teuladeta a dos vessants fetes de rajoles vidrades.
    Destaca la decoració de trencadís de rajola de color melat en rebaixos fets a la cara frontal dels pilars. A la part superior de la tanca, es conserva part de l'antiga reixa de ferro que tancava el barri i que una adequació moderna ha deixat sense ús.

El Catàleg del Patrimoni d'Alella, inclòs en el darrer POUM, inclou una fitxa genèrica de protecció pels barris, portals i portalades de les cases històriques d'Alella. La majoria d'aquests queden dins l'entorn de protecció de la casa (Can Calderó, Can Cabús de Baix, Can Sans, Can Xeco Monnar, Cal Marquès, etc.), però hi ha algun cas, com el present, que el barri ha quedat desvinculat de la seva finca per partició o urbanització. Per aquest motiu s'han individualitzat.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.