Talles de fusta de la Trobada de Tallistes de Fusta
Prats de Lluçanès

Osona
    Ajuntament de Prats de Lluçanès. Passeig del Lluçanès, s/n "cal Bach". 08513. Prats de Lluçanès

419731
    Patrimoni moble
    Col·lecció
    XXI
    Ornamental
    OPC / Cortés Elía, María del Agua

Durant la Fira de Santa Llúcia es celebra una trobada de tallistes de fusta amb periodicitat bianual. S'han fet trobades els anys 2014, 2016 i 2018. Amb la participació de diferents artistes. A més d'una exposició de talles de fusta, els artistes participants elaboren una obra de forma conjunta dedicada al poble i que queda propietat de l'Ajuntament. També queden de propietat municipal les obres que guanyen el concurs.
    Els autors de l'obra conjunta de l'any 2014, l'Escut de Prats, són: Joan Boixadé, Joan Herrada, Joan Montero, Xavier Nualart i Joan Pons. Els autors de l'obra del 2016 són: Joan Boixadé, Agustí Comellas, Joan Herrada, Joan Montero, Xavier Nualart i Joan Pons. L'obra d'aquest any representa diferents elements de les festes de Sant Joan i els Elois que se celebren els dies 24 i 25 de juny: L'ermita de Sant Sebastià, un traginer, un cavall, un carro, la foguera i instruments musicals. Els autors de l'obra del 2018 són: Joan Herrada, Joan Boixadé, Joan Pons, Joan Montero, Agustí Comellas i Xavier Nualart. En aquesta obra es representen diferents elements de la festa major de Sant Vicenç que se celebra el 22 de gener: l'almorratxa, els músics i diferents moments del ball de la Trencadansa.

La fira de Santa Llúcia es celebra el cap de setmana proper al dia de Santa Llúcia, el 13 de desembre. Es tracta d'una fira agrícola i ramadera on s'hi exhibeix bestiar boví, oví, equí i aviram de Nadal, així com també maquinària agrícola i d'automoció. La fira també va acompanyada de diferents activitats de caràcter cultural i festiu que es desenvolupen al llarg del cap de setmana, com el mercat dominical, la fira del món del ruc (organitzada pels Amics dels Rucs), exposicions, concursos de receptes, xerrades, esmorzars i berenars populars, etc.; i sol coincidir amb l'inici de la campanya de Nadal.