Sistema de rec de la Casanova de Lourdes
Prats de Lluçanès

Osona
    Sector nord-est del terme municipal
    A 700 metres per pista forestal de la carretera BP-4653 punt quilomètric 0'700

420315
    Obra civil
    Dolent
    Només es conserva un petit tram de la conducció de pedra.
    Sense ús
    Ref. cad.: 003A00005
    Jordi Compte i Marta Homs

El sistema de rec està situat en unes feixes delimitades amb murs de pedra situades entre la Casanova de Lourdes i les granges del Senglar, pràcticament a la carena de Lourdes.
    En un punt central de les feixes hi ha un camí que baixa entre aquestes. Al lateral d'aquest camí s'observa un tram dels conductes del sistema de rec. Es tracta d'un conducte descendent construït amb murs laterals de maçoneria de pedra i cobert amb lloses que baixa recte des de les feixes. La part superior del conducte ha estat reformada amb elements de formigó que permeten que l'aigua baixi de feixa a feixa al costat d'aquest camí central.

La construcció de la nova carretera entre Olost i Olvan podria comportar la total desaparició d'aquest element, ja que està projectat que passi per aquesta zona.