Sistema de canalització d'aigua de la Vinya de l'Esqueixa
Alella

Maresme
    Bosc de Can Cortès o Can Poch - Camí del Greny

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Dolent
    Força colgada per la vegetació. Molts trams han perdut les pedres per erosió o acció antròpica, ja que s'ha fet un hort i s'ha abandonat gran part de la vinya.
    BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
    Sense ús
    Polígon 07 - parcel·la 24
    Jordi Montlló Bolart

Sistema de recollida d'aigua pluvial fet a base de pedres irregulars unides amb morter.
    Canalització que ressegueix el desnivell de la pendent de la vinya en línia recta, amb una llera de pedres irregulars col·locades planes, amb dos murs de contenció als laterals, d'uns 40 cm d'alçada i uns 40 cm d'amplada.

S'han trobat paral·lels d'aquest sistema de drenatge de l'aigua a l'Empordà, on els anomenen "pota de gall" per la seva morfologia.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.