Sardana Els Prats de Rei Els Prats de Rei

Valentí Miserachs Grau
Obert
Lúdic
Ajuntament dels Prats de Rei. Plaça Major, 1 (08281 Els Prats de Rei)
Jordina Sales Carbonell

La sardana 'Els Prats de Rei' és una composició musical amb versió per a cobla i per a coral que ha elaborat recentment Valentí Miserachs i Grau per a la vila dels Prats de Rei i que ha estat estrenada el 25 de març de 2017. La versió per a coral porta lletra de Carles Riera i la interpreta la Coral Mare de Déu del Portal.

IMATGE 1: Inauguració de la sardana 'Els Prats de Rei' (foto: infoanoia.cat).

L'Ajuntament dels Prats de Rei va encarregar aquesta sardana a Valentí Miserachs amb la idea que acompanyés els actes festius de la inauguració de les important obres que es van fer als carrers de la vila entre els anys 2012-2013 com a anys centrals. La sardana, però, fou inaugurada finalment el 25 de març de 2017, durant els actes del 50e aniversari de l'ordenació sacerdotal de Miserachs i coincidint amb la celebració anual de les festes de la Mare de Déu del Portal.
Mossèn Valentí Miserachs i Grau (Sant Martí de Sesgueioles, 1943), compositor de música sacra i popular, cursà els seus estudis musicals a Roma i al Vaticà. Entre altres responsabilitats, és director i mestre titular de la Capella Liberiana de Santa Maria Maggiore (Roma) i canonge de la mateixa. La seva faceta musical és prolífica, amb més d'un miler de composicions: misses, cants litúrgics, oratoris, etc. Acumula diversos guardons nacionals i internacionals i és fill adoptiu dels Prats de Rei.