Sant Pere i Sant Pau del Marc de la Vall
El Bruc

Anoia
    Nord-est del terme
    Al paratge de la vall, al límit nord del terme municipal, a prop de Marganell.

Edifici
    Modern
    Popular
    XVIII
    Any
    Dolent
    La teulada i coberta estan a punt d'esfondrar-se.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA núm. 33312
    Sense ús
    08025A020000110000YY
    Gemma Estrada i Planell i Josep-Vicenç Mestre Casanova

Capella de petites dimensions, de planta quadrada. A la llinda de la porta d'entrada hi ha inscrits els atributs del sant titular: la tiara i les claus. Presenta una petita finestra d'arc de mig punt sobre la porta i el ràfec amb cairons de cartabó vermellosos i blanquinosos i teules sobresortints. A l'interior hi ha restes de pintura de tema floral a la zona de l'altar i una pica d'aigua baptismal de pedra treballada encastada a la paret.

Capella construïda al costat mateix de la masia, que per concessió es dotava per tal de no haver-se de desplaçar a l'església parroquial. L'advocació a Sant Pere obeeix a que era beneficiària de Monistrol de Montserrat.

Amics de Montserrat. Ermites i fonts montserratines. (1967). Editorial Montblanc. Granollers, p.176
    GAVÍN, Josep M; (1984). Inventari d'esglésies. Anoia-Conca de Barberà. Arxiu Gavín. p.98-99